iqra'

Remember, every single deed you have done will be written. Even the smallest one!

Thursday, June 17, 2010

cinta remaja???

remaja akan sentiasa bercinta...
selain cinta kepada Allah, nabi, keluarga dan teman,
cinta terhadap seseorang yang dianggap istimewa juga tidak akan ketinggalan
tidaklah salah jika kita sebagai remaja ingin memiliki rasa cinta..
tapi, apa yang penting ialah , biarlah rasa cinta itu hanya di sudut hati..
sebagai remaja, belum sampai tahapnya untuk kita mezahirkan rasa cinta...

memang sukar untuk hanya memendamkan rasa hati yang berbunga..
tambah tambah, apabila orang yang kita cintai itu, sentiasa bersama
makin hari kita melihat wajahnya, memerhati gerak gerinya..
makinlah hati kita akan berdebar...
tidak cukup dengan itu..
terdetik pula di dasar hati ingin mengetahui apa perasaannya terhadap kita...
dari situ, mulalah zina hati..
rasa tidak tenteram bila berjauhan,,
trbayang di mata saat saat indah bersamanya..

bagi yang tinggal berjauhan,
siang malam menunggu masa berchatting atau bersms
banyaklah perkara yang tidak penting dibicarakan...
asalkan dapat berhubungan dengan si dia.
RINDU itu sudah semestinya...
kadang kadang boleh terbbayang benda yang sama setiap hari....
asal dapat hilangkann rindu,, puaslah hati..

itulah masalah orang yang memendam rasa....

tetapi,
berbeza pula jika kita tau si dia menyintai kita dan dia tau kita mencintainya..
bagi yang berhampiran, dating setiap hari sudah menjadi kewajipan..
klu bergaduh sikit, si perempuan sudah menangis macam nak mati...
klu nampak pasangan dgn org lain, jeles macam suami main kayu tiga..
itu sume salah..
slagi kita x de apa apa hubungan , kita x de hak untuk mengatakan dia itu milik kita dan
menghalang si dia daripada berkomunikasi dengan orang lain.
yang berjauhan pula, kadang kadang merajuk kalau x dpt pggilan atau mesej
paling teruk kalau sampai memfitnah...

lagi satu..
selalunye, klu bercinta, akan berdating,,
bile berdating selalunye di tempat sunyi..
klu x di tempat sunyi pun, selalunya berdua duaan
klu dah berdua dua an, mestila rapat rapat..
ada hadis mengatakan tak ada istilah berdua duaan kerana setiap kali berdua duaan, pasti ada yang ketiga,,,,,iaitu syaitan
bile dah ada syaitan, terpegang , tersentuh sume dah x rasa berdosa
lamalama saja pegang n saja sentuh...
takmustahillah berlakunya zina kan,,,,

dah lepas bercinta,,
ada yang berkahwin..
alhamdulillah klu camtu..
masalahnye majoriti daripada itu akan break
x semua yang break akan still berkawan macam biasa..
kebanyakannya akan bermasam muka dan tidak bertegur sapa.
ini sudah kes memutuskan tubungan silaturrahim...
kan Allah x suke...

emmm.... macammana?? mana lagi elok ??juz simpan cinta dalam hati atau zahirkan dgn bercouple?? klu nak senang, simpan je dulu rasa cinta tu sampai masa yang sepatutnya...
tapi, tak senangkan? rasa cinta sangat susah ungtuk dihalang
cuma kita perlu uruskan rasa cinta itu dengan sebaiknya..
kerana,
cinta itu suci,,
janganlah kita yang mengotorinya dengan perkara yang tidak si sukai oleh yang maha esa..

No comments:

Post a Comment